In Nieuws

Op vier plekken tegelijk werken aan de inrichting van het stationsgebied in Utrecht

De singel is alweer een tijdje rond, maar het gebied rond het water kon nog wel een opknapbeurt gebruiken. Om Utrecht zo knap mogelijk het voorjaar in te laten gaan, zijn wij op vier plekken tegelijk bezig met de inrichting van het stationsgebied.

Marga Klompébrug

marga-klompebrug

Er wordt hard gewerkt aan de Marga Klompébrug. Sinds begin maart zijn wij hier bezig met de definitieve herinrichting van de brug. Die wordt straks even mooi als de Paardenveldbrug aan de andere kant van de Stadskamer. Het asfalt wordt vervangen door klinkers, dat is ook te zien op de foto.

Catharijnesingel

catharijnesingel

De Catharijnesingel worden in fases aangepakt, aangezien er veel expeditie verkeer langs moet. Nadat we afgelopen november de Vredenburgknoop zijn definitieve inrichting hebben gegeven, zijn we nu bezig tussen de stationsstraat en de Westerstraat. We hebben al het asfalt, of wat ervan over was, eruit gehaald. Het fietspad krijgt nieuw asfalt en we leggen klinkers op de rijbaan.

Smakkelaarshoek /-kade en Van Sijpestijnkade

We zijn al een tijdje bezig met het trottoir van de Smakkelaarskade, dit wordt een mooie stadsboulevard. Nu zijn ook begonnen met de inrichting van de Van Sijpesteijntunnel. De voetbpaden worden gemaakt van gebakken stenen en het fietspad wordt opnieuw geasfalteerd. De oude inrichting wordt verwijderd inclusief een blusriool, deze zijn we met het rioolwerk waar we nu mee bezig zijn aan het koppelen op het definitieve stelsel.

Voor de werkzaamheden sluiten wij de tunnel af. Fietsers hoeven gelukkig niet te ver om te fietsen. Zij fietsen door de Leidsevaarttunnel.

Over een aantal jaar (waarschijnlijk 2023) wordt het water langs de Van Sijpesteijnkade weer zichtbaar en kan je hier met een bootje varen richting Leidsche Rijn.

smakkelaarshoek
sijpestijnkade

Zocherplantsoen

zocherplantsoen

Vandaag zijn we gestart in het Zocherplantsoen tussen Karel V en de Bartholmeusbrug. We konden hier tijdelijk niet verder omdat de bodem verontreinigd bleek te zijn en er een saneringsplan en nieuw werkplan moest komen. Dat is er nu en we gaan van start. Wat gaan we doen:

  • we gaan verder met de wandelpaden tussen Karel V en de Bartholmeusbrug. De bestaande verharding slopen we eruit en er komt een halve verharding terug. Het wordt net zo mooi als de wandelpaden op het stuk tussen Karel V en de Marga Klompébrug.
  • er wordt een ontsluiting gemaakt in de buurt van de Bartholmeusbrug richting de steiger. De kanosteiger en de ligsteiger waarop straks gechilld en gerelaxed kan worden komen pas na het vaarseizoen.

Nog eventjes doorbijten en dan is het rondje singel lopen nog mooier.

overlijden_wessel_de_vos